راهنمای خرید ملحفه نوزاد

کدام جنس ملحفه برای نوزاد من مناسب است؟

همانطور که میدانید، نوزاد تازه به دنیا آمده‌ی عزیز شما قرار است که سال‌های ابتدایی عمر خود را بیشتر در رختخواب سپری کند. به همین دلیل بهتر است شما والدین محترم، جای خواب مناسبی را برای او آماده کنید تا در این مدت احساس آرامش و آسودگی داشته باشد. هرچه که بیشتر به پاکیزگی و نظافت جای خواب کودک بیشتر توجه شود، بدون شک سلامتی او نیز کمتر به خطر خواهد افتاد. به همین دلیل گاهی اوقات کمی وسواسی عمل کردن در تهیه، سرویس خواب و مینطور ملحفه نوزاد کار بدی نیست. در این بلاگ از الا به شما عزیزان انواع ملحفه نوزاد را که مناسب سرویس خواب او هستند معرفی و بررسی خواهیم کرد.

 

کدام جنس پارچه برای ملحفه نوزاد من مناسب تر است؟

امروزه انواع و اقسام مدل‌ها، طرح‌ها و جنس‌های مختلفی از ست خواب نوزاد با قیمت های متنوع و گوناگون وجود دارد. دست شما والدین عزیز در انتخاب کردن مدل‌ها و طرح‌ها کاملا باز است اما یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه کنید، جنس پارچه ای است که ست خواب و ملحفه نوزاد از آن دوخته شده است. در ادامه‌‌ی این نوشته چند مورد از بهترین و با کیفیت ترین پارچه ها و متریال های استفاده شده برای دوخت پتو و ملحفه نوزاد را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

ملحفه های پشمی 

هنگامی که درباره‌ی پارچه و دوخت صحبت میکنیم، ذهن بسیاری از افراد به صورت ناخودآگاه به سمت پارچه‌های پشمی میرود. پارچه‌ی پشمی یکی از قدیمی ترین، معروف ترین و در عین حال محبوب ترین پارچه ها در دوخت انواع و اقسام لباس بوده است. به همین دلیل یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت پتو و یا ملحفه نوزاد بدون شک پارچه‌های پشمی خواهند بود. این پارچه ها از ترکیباتی همچون پشم، پنبه، انواع فیبرهای مصنوعی و یا ترکیبی از این موارد دوخته می‌شوند.

 

 شاید تصور کنید که پارچه‌های پشمی همچون قبل بسیار سنگین هستند اما باید به شما بگوییم که با رشد تکنولوژی در حوزه نساجی و دوخت پارچه، اکنون دیگر پارچه‌های پشمی مثل قبل سنگین نبوده و در عوض بسیار سبک و لطیف هستند که همین امر باعث تبدیل شدن آنها به یک گزینه‌ی مناسب برای دوخت پتو و ملحفه نوزاد میگردد.

 

از مزایای پارچه‌های پشمی گفتیم حال بهتر است به سراغ اندک معایب آن نیز برویم. ملحفه های دوخته شده از پارچه‌ی پشمی، به علت جنسی که دارند مناسب همه‌ی فصول سال نبوده و برای پاییز و زمستان مورد استفاده قرار میگیرند. از طرف دیگر به علت لطافت متریال به کار رفته در آنها، عمر ملحفه‌های پشمی چندان زیاد نیست و همینطور ممکن است که آب و رطوبت را در خود نگه دارند که این موضوع شاید سبب بروز انواع حساسیت های پوستی برای کودک و یا نوزاد عزیز شما شود.

 

در همین بخش به شما پیشنهاد میکنیم تا برای آَنایی بیشتر با حساسیت های پوستی کودکان، بلاگ آَنایی با انواع حساسیت های پوستی در کودکان را مطالعه کنید.

ملحفه های پشمی
 

ملحفه های نخی

یکی از بهترین و پرفروش ترین ملحفه های موجود در بازار، ملحفه های 100 درصد نخی هستند. این جنس پارچه به علت به کار برده شدن نخ طبیعی در دوخت آنها، به هیچ وجه سبب به وجود آمدن آلرژی و حساسیت های پوستی مختلف در کودک یا نوزاد شما نخواهد شد. ملحفه نخی به علت داشتن منافذ متعدد ریز و درشت، اجازه‌ی عبور هوا را داده و سبب جلوگیری از تعریق نوزاد در تابستان و یا سرد شدن بیش از حد رختخواب در زمستان می‌شود.

 

ما استفاده کردن از ملحفه های نخی را نه تنها به کودکان و نوزادان بلکه به افراد بزرگسال و والدین عزیز نیز پیشنهاد میکنیم. این نوع پارچه برخلاف ضخامت بسیار کم خود، مقاومت بالایی در برابر ساییدگی دارد که همین امر سبب افزایش طول عمر آن خواهد شد. استفاده از ملحفه های نخی، تختخواب شما را تبدیل به یک جای خواب بسیار راحت و خنک خواهد کرد.

 

استفاده از پارچه نخی نه فقط برای ملحفه و ست خواب نوزاد، بلکه برای لباس های او نیز بسیار مناسب است. چرا که به سبب داشتن قابلیت تنفس، باعث جلوگیری از عرق سوز شدن و ایجاد سوزش و خارش و دیگر حساسیت های پوستی میشود. درست به همین علت به شما توصیه میکنیم که بلاگ بهترین پارچه برای لباس نوزاد را نیز مورد مطالعه قرار دهید.

ملحفه های نخی

ملحفه های ارگانیک

جنس جدیدی از ملحفه ها به تازگی وارد بازار شده اند که به سرعت در حال کسب محبوبیت در بین مصرف کنندگان مخصوصا والدین هستند. به دلیل استفاده کردن از مواد آلی مانند پنبه، پشم، بامبو و نخ های با کیفیت، ملحفه های ارگانیک بسیار بیشتر از انواع دیگر مورد توجه قرار گرفته اند. در تولید این مدل از ملحفه، از هیچ نوع الیاف مصنوعی و یا طبیعی دارای آفت کش و سموم استفاده نمی‌شود و دقیقا به همین دلیل است که ملحفه های ارگانیک، به هیچ وجه باعث بروز هیچگونه حساسیت و آلرژی نخواهند شد و برای تمامی گروه های سنی با انواع پوست مناسب هستند.

 

شاید پیدا کردن ملحفه و پارچه های ارگانیک در ابتدا کمی برایتان مشکل و دردسر ساز باشد. به همین دلیل توصیه میکنیم برای تهیه و سفارش بهترین پتو و ملحفه ارگانیک به صفحه پتو نوزاد در وب سایت الا مراجعه کنید.

ملحفه های ارگانیک
 

ملحفه های الیاف مصنوعی یا پلی استر

در ابتدا شاید بسیاری از والدین در برابر الیاف مصنوعی و پلی استر گارد داشته باشند اما باید به این نکته دقت کنید که با پیشرفت چشمگیر صنعت دوخت پارچه و نساجی امروزه دیگر، پلی استر آن پارچه زمخت و بی کیفیت گذشته نیست بلکه امروزه روز این پارچه با تکنولوژِ جدید و در مدل های گوناگونی دوخته میشود که میتوان حتی از آن برای ملحفه نوزاد و ست تخت خواب نیز استفاده کرد. 

 

از آنجایی که پارچه پلی استر قیمت پایین تر و همینطور شرایط نگهداری آسان تری دارد، والدین بسیاری مشتری این پارچه شده و برای ملحفه نوزاد خود از آن استفاده میکنند. این در حالی است که پلی استر به دلیل نداشتن قابلیت تنفس، باعث گرم شدن تخت و بدن نوزاد خواهد شد و دقیقا به همین دلیل است که به شما توصیه میکنیم در صورتی که مایل به خرید پتو و ملحفه از جنس پلی استر هستید، آن را فقط در فصول سرد استفاده کنید.

 

سخن پایانی

در این بلاگ از الا سعی بر آن داشتیم تا شما والدین محترم را با انواع مدل و جنس های ملحفه نوزاد آشنا کنیم تا پس از این در خرید ست خواب و پتو نوزاد خود راحت تر تصمیم گیری کنید. در انتهای این نوشته نیز به شما توصیه میکنیم که بلاگ نکاتی که باید قبل از خرید سرویس خواب نوزاد به آن توجه کنید را مطالعه کنید.

 

مطلب های تصادفی